Zahrada prozatím není přihlášena.
ŠKOLNÍ ZAHRADA VŠEMI SMYSLY
otevřeno po celý rok
Dopravní spojení:
z Ostravy - spoj 671 z Opavy - 263, 264 z Bílovce - spoj 692
Další informace:
Popis
Základní myšlenkou naší školní zahrady je "škola hrou". Děti i široká veřejnost mají k dispozici zahradu, kde se zábavnou formou seznamují s přírodními a ekologickými procesy. Plocha zeleně v sobě snoubí tradiční i moderní, barevnou edukační zahradu k výuce přírodních věd a pěstování ovoce, zeleniny, bylin a léčivek a podporuje rozvoj environmentálního vzdělávání a výchovy pod širým nebem, zajišťuje přímý a dlouhodobý kontakt dětí s přírodou.
Naše školní zahrada je ukázkovým a přírodě blízkým řešením prostoru s citlivým začleněním a propojením herních i edukačních prvků.
Zahrada poukazuje na tradiční hodnoty se vším, co přináší nová moderní doba a prezentuje je žákům přirozeným a funkčním způsobem, kdy je zde možno pozorovat ukázkové biotopy a jejich elementární vztahy v průběhu životního cyklu – kvetení, bzučení včel, rašení, odumírání. Použité materiály byly zejména místního původu. Podporuje se tak vztah k domovu, tradicím, přírodě. Velkou roli v péči o zahradu zastávají sami žáci, což by je do budoucna mělo motivovat a pomoci jim v otázkách udržitelnosti a soběstačnosti ve svém vlastním prostředí, domově, rodině.
Zahrada je koncipována na několik částí:
Zahrada užitková je řešena vyvýšenými záhony a pařeništěm, kde děti pěstují, sklízejí a ochutnávají své výpěstky a učí se hospodařit s půdou.
Zahrada skalní je osazena solitérními kameny se skalničkami, které poskytují úkryt drobným živočichům.
Zahrada exotická obsahuje druhy jedlé, středomořské – např. kivi, tamaryšek.
Zahrada lékárnická je osázena bylinkami, léčivkami a růžemi.
Zahrada našich babiček by dětem měla přiblížit dnes již mizející předzahrádky charakteristické pro zdejší region. Vysázeny jsou venkovské druhy - plaménky, slezové růže, rebarbora apod.
Zahrada včel a motýlů láká rozličné druhy bezobratlých živočichů.
Zahrada lesů a stínů dětem přibližuje lesní biotopy s vřesovištěm. Umístěny zde jsou kmeny dřeva, kde je možno pozorovat proces rozpadu a obnovy.
Zahrada japonská a orientální ukazuje opak, protiklad přirozených biotopů díky výsadbě cizokrajných a orientálních rostlin – japonské javory, pivoňky, apod.
V naší zahradě, ač je malá, máme vysazeno množství taxonů tak, aby dětem bylo umožněno poznávat a sledovat co největší spektrum životních forem rostlin a procesů.
Vysazena byla také soliterní třešeň.
Pochůzí plochy jsou řešeny chodníkem v podobě betonových dlaždic umístěných ve štěrku a barevným chodníkem, který je spojnicí altánu a herního trávníku. Ten je řešen položením šlapáků ze štípaného kamene a lemován různými zásypy pro případnou chůzi bosou nohou – zásyp ze šišek, štěrku, písku, apod.
Z edukačního mobiliáře máme rozmístěny prvky jako jsou hmyzí domečky, fotopast, meteostanici, ptačí budky, ptačí napajedlo.
Tak neváhejte a vejděte...